دسته بندی :  وبلاگ

انواع روش‌های شستشوی فرش

شامپو فرش

اگرچه به نظر می‌رسد شامپو فرش می‌تواند به خوبی گرد و غبار و کثیفی را پاک کند، اما نقطه ضعف این روش – باقی ماندن مقدار زیادی مانده فوم مرطوب در فرش است که مدت زمان طولانی برای خشک شدن نیاز دارد. همچنین در هنگام خشک شدن چسبناک می‌شود زیرا هیچگونه آبکشی بعد از شستشو با شامپو فرش انجام نمی‌شود. این مسائل باعث می‌شود که این روش تمیز کردن فرش نسبت به سایرین محبوبیت کمتری داشته باشد.


شستشویی فرش با دستگاه


قالیشویی ویژه با شامپو

شستشو با شامپو از دیگر روش‌ها ی شستشوی قالی می‌باشد.پودر شستشو برای برخی قالی‌های مناسب نبوده و باعث خشک شدگی و سفت شدگی قالی می‌گردند.بنابراین شستشو با شامپو فرش ، روش مناسبی می‌باشد.این روش در حقیقت روش اصلی در قالیشویی‌های حرفه ای میباشد.که برای شستشوی فرش‌های کم پرز که خاک زیادی به خود گرفته اند بسیار عالی است.زمانی که به فرش شامپو زده می‌شود.شامپو کثیفی عمق و سطح فرش را به کف تبدیل می‌نماید.
سپس بوسیله یک برس گرد موتوری کف را روی فرش می‌مالند. در این روش آبگیری فرش صورت نمی‌گیرد و ذرات گرد و غبار باقیمانده در فرش توسط جاروبرقی پاک می‌گردند. شامپو فرش جهت شستشوی فرش با این روش باید فراری بالا داشته باشد تا فرش سریعتر خشک گردد. هم چنین شامپو فرش باید داری نرم کننده و رایجه دلنشین داشته باشد. نکته مهم دیگر شامپو فرش داشتن ph متعادل و خنثی است به عبارت دیگر نه اسیدی باشد و نه بازی.


ما در قالیشویی لاله اصفهان با استفاده از کادر مجرب و متعهد به صورت تخصصی بر ترمیم کردن ریشه قالی در اصفهان و همچنین شستشو تخصصی ریشه فرش و قالی در حال فعالیت هستیم.



کپسوله سازی

این روش که با عنوان شستشوی فرش به صورت خشک و غیر آبی نیز شناخته می‌شود، از مواد شوینده مصنوعی به عنوان پایه استفاده می‌کند و هنگام خشک شدن به صورت پودر تغییر شکل می‌دهد. هنگامی که کف تمیز کننده اعمال و سپس خشک می‌شود، ذرات گرد و غبار را در الیاف فرش محصور کرده و در نهایت هنگامی که کف بعد از تمیز کردن خشک می‌شود، می‌توان ان را جارو کشید.تکنیک شستشو به وسیله کپسوله سازی از فناوری شامپو کردن فرش پیشی گرفته است، زیرا در حالت اول هنگام تمیز کردن از آب کمتری استفاده می‌کند که باعث کاهش زمان خشک شدن نسبت به شامپو کردن فرش می‌شود. شستشو به روش کپسوله سازی توسط افرادی که طرفدار استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست هستند بسیار محبوب شده است زیرا در مقایسه با روش‌های دیگر شستشوی فرش، باقی مانده‌های شیمیایی کمتری پس از تمیز کردن به طبیعت باز می‌گردد.اگرچه شستشوی فرش با روش کپسوله کردن نتایج خوبی را نشان داده است، اما این روش شستشو به دلیل محدودیت این فناوری قادر به شستن فرش‌های خیلی سنگین نیست.


کپسول کردن قالی

مبل شویی و قالیشویی لاله اصفهان متخصص در شستشو انواع فرش

شستشوی فرش با بونت

این نوع شستشوی فرش نتیجه خوبی برای نظافت‌های سطحی دارد زیرا این فرایند عمدتاً شامل تمیز کردن قسمت بالای الیاف فرش با استفاده از دستگاه حرکتی سنگین با یک پد ریسندگی است که با استفاده از محلول تمیز کننده برای جذب گرد و غبار از سطح فرش غوطه ور شده است.بونت کردن فرش‌ها در مراکزی همچون هتل‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا می‌تواند یک راه حل سریع برای شستشوی فرش فراهم کند که شما می‌توانید در اماکن عمومی با ترافیک جمعیتی، بدون رطوبت زیاد و با سرعت خشک شدن بالا و همچنین بدون ایجاد ناراحتی برای مهمانان هتل از آن استفاده کنید.از آنجا که روش بونت عمیقاً فرش را تمیز نمی‌کند، گرد و غبار در عمق الیاف فرش، در مدت زمان کوتاهی به سطح خواهد آمد و باعث می‌شود فرش دوباره به سرعت نیاز به تمیز کردن داشته باشد. همچنین اعمال فشار باعث می‌شود که مواد شیمیایی موجود در فرش تجمع پیدا کند زیرا فشار ماشین سنگین بر روی الیاف فرش، مواد شیمیایی بکار رفته و باقی مانده گرد و غبار را به فرش فشار می‌دهد.


شستشویی فرش در منزل


شستشوی خشکن فرش

شستشوی خشک فرش یکی از جدیدترین فن آوری‌های تمیز کردن است که در بازار یافت می‌شود و به دلیل عملکرد موثر آن به دلیل عدم نیاز به زمان خشک کردن، محبوبیت بیشتری را از طرف تولید کنندگان برجسته فرش به دست آورده است.انواع مختلفی از ترکیبات تمیز کننده یا پودرهای مختلف در بازار وجود دارد. از آنجایی که این فن آوری نسبت به سایر روش‌های شستشوی مرطوب فرش که ده‌ها سال است مورد اعتماد و استفاده قرار گرفته اند، نسبتاً جدید در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از افراد هنوز هم در اثربخشی این روش نظافت تردید دارند.نکته برجسته شستشوی خشک فرش، استفاده از پودر تمیزکننده در عمق فرش با استفاده از یک دستگاه برس چرخشی پیشران موتوری برای باز کردن الیاف فرش است و اجازه می‌دهد تا در داخل آن نفوذ کند و در نتیجه شستشوی عمیق فرش انجام شود.


قالیشویی لاله بهترین و با کیفیت‌ترین قالیشویی در اصفهان

روش نیمه اتوماتیک

همان طور که از نام این روش پیداست در این روش برای شستشوی قالی در قالیشویی ها، نیروی انسانی به همراه ابزار و وسایل خاص اقدام به شستشوی فرش در قالیشویی می‌نمایند. یعنی یک شخص و یا اپراتور به وسیله ابزار‌های گوناگونی مانند فرچه و همچنین شلاق زن و یا ابزار آب گیری فرش برای شستشوی فرش استفاده می‌کنند. این روش تلفیقی از روش سنتی و روش تمام اتوماتیک می‌باشد که در آن هم نیروی انسانی دخیل می‌باشد و هم از ابزار برای شستشوی فرش‌ها استفاده می‌شود. همچنین در این روش نیز فرش‌ها روی زمین پهن می‌شوند تا شسته شوند.


قالیشویی لاله اصفهان متخصص در شستشوی انواع فرش، موکت، قالی و قالیچه در منزل و محل کار شما با ارزان‌ترین قیمت، برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت‌ها با این شماره 09138044051 تماس بگیرید

روش تمام اتوماتیک

حدس اینکه در این روش فرش چگونه شسته می‌شوند به نظر کار سختی نمی‌آید. در این روش فرش‌ها از مرحله ۰ تا ۱۰۰ توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک شسته می‌شوند. این دستگاه‌ها در تنوع و انواع بسیار بالایی در بازار موجود هستند که به صورت صفحه ای و دیسکی عمل شستشوی فرش‌ها را در قالیشویی انجام می‌دهند. جالب است بدانید که در این روش نیروی انسانی تنها در قسمت جابجایی فرش‌ها فعالیت می‌کند و در داخل قالیشویی عمل شستن قالی‌ها تماماً توسط این دستگاه‌ها انجام می‌شود.
این دستگاه‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته ای که در آن‌ها وجود دارد عمل شستشوی فرش ها، شلاق زنی، فرچه کشی و آب گیری آن‌ها را با مواد شوینده مناسبی که در درون دستگاه قرار می‌گیرد اقدام به شستشوی فرش‌ها می‌کنند. در نهایت قالیشویان فرش‌ها را در خشک کن‌ها قرار می‌دهند تا آب آن‌ها گرفته شود و آماده تحویل به مشتری شوند. میزان به روز بودن این دستگاه‌ها نیز متفاوت می‌باشد. برای مثال هر سال که می‌گذرد تولید کنندگان این دستگاه‌ها تجهیزات و قابلیت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه می‌کنند تا قالیشویی‌ها و مشتریان از خدمات بهتری بهره مند شوند.

کپسوله کردن



نظرات شما

    افزودن نظر شما