دسته بندی :  وبلاگ

انواع مواد شوینده فرش

بهترین مواد شستشوی فرش

باید بگویم که بهترین مواد شوینده برای فرش، آب و شوینده‌های ملایم است. شما می‌توانید برای این کار به سراغ مایع ظرفشویی بروید و آن را در کنار سایر مواد شوینده ملایم به استفاده بگیرید.علاوه بر این شما می‌توانید با روشی خانگی به ساخت بهترین مواد شوینده برای فرش بروید. برای این کار باید در ابتدا یک لیوان آب را به عنوان حلال مواد بردارید و آن را آماده کنید. حالا سه قاشق شامپوی فرش و یا مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید. بعد یک قاشق سرکه سفید را هم به محلول خود اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید. فقط دقت کنید که در مقدار مواد دقت داشته باشید و آن را کم و یا زیاد نکنید. شما می‌توانید این محلول را در یک اسپری بریزید و در مواقع کثیف شدن فرش با اسپری کردن آن و با کمک یک دستمال نخی، لکه را به خوبی از بین ببرید.باید گفت که سرکه موجود در این محلول می‌تواند به چربی زدایی، بو زدایی و البته رفع لکه‌های مختلف به شما کمک کند. وجود سرکه در این محلول می‌تواند عملکرد شامپوی فرش را نیز بهبود بخشد. فقط حتما دقت کنید که از سرکه سفید استفاده کنید نه قرمز!


مواد شوینده

مبل شویی و قالیشویی لاله اصفهان متخصص در شستشو انواع فرش،قالی،موکت،مبل،صندلی در منزل و محل کار شما با نازلترین هزینه و با کیفیت عالی برای ثبت سفارش با این شماره 09138044051 تماس بگیرید

ویژگی‌های مواد شوینده با کیفیت

قدرت لکه گیری بالای آنها
باعث خوردگی و خرابی موکت و فرش نمی‌شود
خاصیت نرم کنندگی دارند
با انواع دستگاههای قالیشویی سازگارند
به روش مکانیزه و همچنین غیر مکانیزه می‌توان از آنها برای شستشو استفاده کرد
به شکل مایع اند تا پودر
Ph-balancedاند یعنی نه اسیدی و نه بازی بلکه کاملا خنثی هستند
نسبت حلالیت آنها با آب در حد پایینی قرار دارد
میزان کف و فومی که تولید می‌کنند خیلی نیست
فراریت بالایی دارند تا هر چه سریعتر از روی فرش و موکت خشک شوند.




تفاوت پودر قالی‌های دستباف با ماشینی

از آنجایی که فرش‌های دستباف، بافت ،الیاف متفاوت وظریف‌تری نسبت به فرش‌های ماشینی دارند ، شستشوی آنها نیز روش‌ها و مواد متفاوت‌تری را می‌طلبد. قاطی شدن رنگ فرش دستباف و از بین رفتن رنگ دستباف نه تنها از لحاظ ظاهری بلکه از بها و ارزش مادی آن نیز می‌کاهد.
پودر شستشوی این مدل فرش‌ها باید بگونه ای باشد که احتمال قاطی شدن یا رنگ پردیدگی در این نوع فرش را به صفر برساند. هم چنین بافت این فرش‌ها ظریف بوده در نتیجه از آسیب پذیری بیشتری نسبت به فرش‌های ماشینی برخوردار هستند بنابراین مواد شوینده این مدل فرش‌ها باید بگونه ای باشد که علاوه بر تمیزی و درخشندگی فرش، آسیبی به بافت و الیاف آن وارد نگردد.




پودر مخصوص قالیشویی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

مواد شوینده نقش زیادی در چربی زدایی، درخشندگی و تمیزی فرش دارند. این مواد شوینده شامل پودر رختشویی، کلر و… می‌باشند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشد. در حالت کلی انتخاب پودر مناسب جهت شستشوی هر فرش به جنس و نوع الیاف آن بستگی دارد.
در قالیشویی‌ها معمولا از پودرهای فله مخصوص شستشوی فرش که مناسب برای استفاده در قالیشویی‌های می‌باشند، استفاده می‌کنند. این پودرها دارای ویژگی‌های می‌باشند که نمی‌توان از آن جهت مصارف خانگی استفاده نمود. پودر‌های فله مخصوص قالیشویی‌ها عمدتا توسط شرکت‌های ایرانی تهیه و تولید می‌گردند. این پودر‌های شستشو باید قابلیت پاک کردن انواع لکه‌ها مانند لکه آدامس، شمع، جوهر، نوشیدنی، مایعات شیرین، لکه تخم مرغ، لکه ادویه، کاکائو، بستنی و … را داشته باشد. همچنین این پودرها نباید موجب ترکیب رنگ یا از بین رفتن رنگ فرش شوند. پودر مخصوص قالیشویی باید فاقد خاصیت قلیایی باشد زیرا منجر به آسیب رساندن به بافت و الیاف فرش می‌گردد.


مواد شوینده خانگی


اگر می‌خواهید خودتان شستشوی فرش را انجام دهید بهتر است از شوینده‌های مضر و مواد شیمیایی برای شستشوی فرش استفاده نکنید به همین خاطر در اینجا چند مورد شوینده خانگی را برایتان آماده کرده ایم.


انواع شوینده‌های خانگی

  • نحوه تهیه شوینده و نرم کننده فرش
  • با استفاده از این مدل شوینده می‌توانید فرش‌های نرم، تمیز و ابریشمی داشته باشید.
  • دو قاشق غذا خوری مایع لباسشویی
  • ¼ پیمانه شوینده چند منظوره
  • 1 پیمانه اکسی کلین
  • یک قاشق چایخوری نرم کننده لباس
  • 1 گالن آب داغ


ما در قالیشویی لاله اصفهان با استفاده از کادر مجرب و متعهد به صورت تخصصی بر ترمیم کردن ریشه قالی در اصفهان و همچنین شستشو تخصصی ریشه فرش و قالی در حال فعالیت هستیم.

پودر برای قالیشویی‌های خانگی

برای این کار تنها چیزی که لازم دارید مقدار جوش شیرین و روغن معطر می‌باشد.می توانید از روغن پرتقال استفاده نمایید.ابتدا به خوبی جوش شیرین و روغن معطر را درظرفی مخلوط نمایید. و آن را در قوطی بریزید و خوب تکان دهید. جهت استفاده نیز، ابتدا مقداری از پودر بر روی فرشتان بریزید و بگذارید پانزده دقیقه بماند سپس فرش را محکم جارو نمایید.
جاروبرقی می‌بایست قدرت مکش بالایی داشته باشد.جوش شیرین نه تنها بوی نامطبوع را به خود جذب می‌کند.بلکه کثیفی‌های چسبیده به فرش را شل کرده و از آن جدا می‌نماید.شما می‌توانید به جای روغن معطر از اسطوقدوس پودر شده نیز استفاده نمایید.اسطوقدورس خاصیت آنتی باکتریال دارد و بوی بسیار خوبی به فرش شما می‌دهد.
پوست لیمو نیز با داشتن خواص ضدعفونی و چربی زدایی بالا نیز انتخاب خوبی می‌باشد.


لکه بر قوی فرش


مضرات شامپو فرش:

اگر در منزل فرش را شامپوفرش می‌کشید و فرش را آبکشی نمی‌کنید؛ باید در نظر گرفت که شامپو در الیاف فرش باقی می‌ماند و باعث برخی حساسیت‌ها مانند ترک پا می‌شود. همچنین در مدت زمان طولانی موجب کم رنگ شدن(بور شدن) فرش می‌شود. محققان معتقدند خانواده‌هایی که فرزند کوچک و یا نوزاد دارند نباید فرش را در منزل شامپو فرش بکشند و فرش‌ها پس از شستشو باید آبکشی شوند تا موجب حساسیت پوستی نشوند.


مبل شویی و قالیشویی لاله اصفهان متخصص در شستشو انواع فرش،قالی،موکت،مبل

مزایای شامپوفرش :

اگرچه مضرات شامپوفرش می‌تواند باعث بروز مشکلات در برخی افراد شود اما شامپوفرش مزایای بسیاری دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:
شامپوفرش برخلاف پودر، فرش را خشک و سفت نمی‌کند.
شامپوفرش رنگ فرش را کدر نمی‌کند.
شامپوفرش موجب زرداب در فرش نمی‌شود.


مواد شوینده فرش‌های دست باف


نظرات شما

    افزودن نظر شما