دسته بندی :  وبلاگ

پاک کردن قطره آهن

راه تمیز کردن لکه‌های فرش چیست؟

از دستمال میکروفایر، یک حوله و یا نوع دیگری از پارچه ای که در تماس با آب حل نمی‌شود، استفاده کنید. دستمال کاغذی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد اما وقتی شروع به پاره شدن کرد، تکه‌های کوچکی ازآن در بافت فرش می‌روند. به طور مرتب جارو بکنید تا مطمئن شوید که فرش‌ها و قالیچه تا جایی که ممکن است، گرد و غبار ندارند هر چه گرد و خاک بیشتر روی فرش باقی بماند، لکه بیشتر باید به آن بچسبد. همیشه هر محصول جدید یا مواد شوینده را بر روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از فرش امتحان کنید.


ازبین بردن لکه

قالیشویی لاله اصفهان متخصص در شستشوی انواع فرش، موکت، قالی و قالیچه در منزل و محل کار شما با ارزان‌ترین قیمت، برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت‌ها با این شماره09138044051 تماس بگیرید

لکه جوهر:

بهترین حلال برای پاک کردن لکه جوهر ماست است به این روش که روی لکه ماست بریزید و آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. بعد از این که ماست کاملا با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این روش را چند بار تکرار کنید تا جوهر به طور کامل جذب ماست شود.



لکه خودکار


لکه‌های چربی :

پارچه ای کهنه را روی لکه بگذارید و اتو روی آن بکشید. دقت کنید که در شرایط حرارتی متوسط باشد. گرما به انتقال باقیمانده روغنی از فرش به پارچه کمک کند که بعدا می‌تواند به صورت عادی شسته شود.


لکه چربی

قالی شویی لاله با چندین سال سابقه آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز در شهر اصفهان است

لکه‌های تنباکو و نیکوتین:

بهترین پاک کننده برای این لکه‌ها گلیسیرین می‌باشد با این دستور که کمی گلیسیرین را روی محل مورد نظر ریخته و به آرامی آن را تمیز کنید ؛ حالا دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و به مدت نیم ساعت آن را روی محل بگذارید و بعد آن را بشویید.


لکه تنباکو


موم و لکه‌های آدامس :

ترفند استفاده از لکه‌های آدامس و موم، نقطه مقابل روش پاک کردن لکه‌های روغنی است. در این مواقع تکه یخی را در پارچه نازکی بپوشانید و آن را روی لکه نگه دارید تا خشک شود. سپس از یک شی مانند قاشق و یا یک چاقوی تیز استفاده کنید تا به آرامی موم یا آدامس را از پارچه جدا کنید.


لکه آدامس


لکه چای:

جوش شیرین، یک پاک کننده قوی لکه چای از روی فرش است؛ یک فنجان جوش شیرین را در یک کاسه آب ریخته و یک پارچه تمیز را به این محلول آغشته و روی لکه چای باقی مانده بر فرش قرار داده و سپس با آب سرد روی جای لکه بکشید، نتیجه استثنایی کار شما را شگفت زده خواهد کرد.
سرکه سفید؛ با استفاده از نصف سرکه سفید و آب گرم یک محلول پاک کننده لکه چای بر فرش را ایجاد نمایید و با اسپری کردن لکه از طریق این محلول و کشیدن یک پارچه نرم روی لکه آن را پاک نمایید. در این محلول برای قوی‌تر کردن لکه بری فرش می‌توانید مقداری مایع ظرف شویی را به محلول اضافه نمایید.

لکه چایی



لکه شیر کاکائو:

ریختن شیرکاکائو و همین طور شکلات روی فرش منازلی که کودک دارند، ممکن است، خیلی اتفاق بیافتد؛ استفاده از محلول آب سرد، مواد شوینده آنزیم دار، آمونیاک و جوش شیرین و استفاده از مسواک یا برس برای لکه بری فرش در این مورد بسیار تاثیر گذار است.


لکه شیر کاکاو


لکه وایتکس:

ریختن وایتکس یا سفید کننده روی فرش به سرعت ایجاد لکه می‌کند، از ترفندهای ساده برای لکه بری فرش در این خصوص می‌توان گفت، ابتدا توجه داشته باشید، به محض مشاهده لکه با دستمال حوله ای و یا دستمال کاغذی آن را از روی فرش جذب نمایید، اما از کشیدن دستمال روی لکه جدا خودداری نمایید، سپس از محلول یک چهارم مایع ظرفشویی ملایم و یک فنجان آب گرم را روی لکه وایتکس ریخته و بگذارید 5 دقیقه روی لکه بماند، سپس با یک اسفنج این ماده را از فرش جذب نمایید. سپس با آب سرد محل لکه را بشویید و آب بکشید. لکه بری فرش در این مورد نیاز به دقت بالا دارد، در خصوص فرش دستباف بهتر است؛ از قالیشویی‌ها در این مورد کمک بگیرید.


لکه وایتس


لکه بستنی :

نصف قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یا خمیر ریش را با یک فنجان آب ترکیب نمایید ، سپس یک دستمال تمیز را به این ترکیب آغشته کرده و روی لکه بکشید.
در نهایت رطوبت و آب محل مورد نظر را با استفاده از یک دستمال خشک بگیرید.


لکه بستنی


لکه خون :

می توانید از یک پارچه سفید تمیز و خشک استفاده کرده و آن را روی لکه بگذارید البته اگر کمی از زمان ریخته شدن خون بر روی فرشتان گذشته باشد باید پارچه را کمی نم دار نمایید و سپس آن را روی لکه بگذارید. بهتر است پارچه را آرام و با حرکات چرخشی روی لکه خون بکشید و آن قدر تکرار کنید تا کاملا پاک شود.


لکه خون


از بین بردن قطره آهن

مقداری آب لیمو ترش را روی لکه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را چند بار بشویید تا لکه برود. چنان چه لکه پا بر جا ماند کمی پودر لکه بر روی آن بریزید و طبق دستور روی قوطی عمل کنید.

لکه آهن

قالیشویی لاله معتبر‌ترین و با کیفیت‌ترین قالیشویی در اصفهان است



نظرات شما

    افزودن نظر شما